Bro Idrottsklubb
En del av livet

Ekonomisk resurs sökes
2023-11-07 20:00

Bro IK växer och med det ökar också trycket på vår administrativa organisation.

Med en liten organisation som är beroende av en eller två personer så blir vi sårbara. Därför har Bro IK:s styrelse beslutat att utöka den administrativa delen med betoning på föreningens ekonomi och lagkassor.

Bro IK söker nu en bokföringskunnig person. Har du, eller någon du känner, de kunskaper som krävs? Du bör ha förståelse för hur en ideell förening fungerar och du behöver ha arbetat med bokföring.

Arbetet sker i samarbete med vår ekonomiansvariga kassör och vår klubbchef.

Vi tror att det krävs ca 20 timmar per vecka under de tre första månaderna. Därefter görs en utvärdering av arbetet och vad som krävs fortsättningsvis.

Mejla en kort beskrivning av dig själv med information om relevanta kunskaper och erfarenheter som du tror kan hjälpa klubben att bli ännu bättre.

Sista dag för ansökan är fredagen den 17 november.

Eftersom behovet finns redan nu är det styrelsens önskan att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Mejla CV, löneanspråk och personligt brev till: styrelsen@broik.se

Har du frågor om tjänsten mejlar du till samma adress.