Bro Idrottsklubb

Tråkiga nyheter.
2023-09-12 21:15

Hej.

Känns väldigt tungt att skriva detta..

Men som vi berättade på föräldramötet så har vi tappat 4 spelare denna säsongen, vilket är jätte tråkigt.

Laget var på gränsen i spelarantal redan innan och som det ser ut nu så får vi verkligen inte ihop det.

Vi har pratat med killarna om läget på bla uppstartslägret och vid träningarna, bett dem höra sig för om någon vän kanske vill följa med och spela, vi har delat och bjudit in nya spelare på tex fb, hade ”prova på innebandy” på BroDagen.

Men tyvärr har detta inte gett något och situationen är oförändrad.

Så vi ser tyvärr ingen annan utväg än att avveckla laget.

Vet att några spelare redan kollat upp andra lag i ”närområdet” tex Bålsta, Kifen & Bele.

Vill man fortsätta träna men inte byta klubb så har P11 öppnat upp och tar emot spelare från P08-10.

Denna info har även alla spelare fått under dagens träning.

På torsdag 14/9 kör vi sista träningen ihop.

Men kommer bjuda in alla till en lagavslutning inom snar framtid, då vi hittar på nåt riktigt kul 😃

Tack för oss.

/Sandra, Johan, Johan & Linda